Jak jeść zdrowo?

Jak jeść zdrowo?

Nie powinno się bagatelizować godzin jedzenia. Wiele osób nie przywiązuje do tego wagi, niektóre uważają, że to nie to ma wpływ na utrzymanie kilogramów albo chudnięcie, zdziwią się słysząc się że wpływ ma. I to istotny.

Regularność posiłków pozwala wyregulować organizm. Zazwyczaj jeśli między śniadaniem a obiadem jest długa przerwa robimy się głodni, podjadamy byle co byle tylko zabić głód. Jeśli organizm przyzwyczai się, że dostanie posiłek o określonej godzinie będzie wiedział, że dopiero wtedy jest pora na głód. Aby takie przestawienie się nie było zbyt okrutne ani bolesne można pomiędzy posiłkami zjadać przekąski z warzyw, ewentualnie z owoców.

Pory posiłków należy dostosowywać do własnego trybu życia. Niektórym udaje się jeść śniadanie, obiad i kolację o takich samych porach, inni pomiędzy śniadaniem a obiadem mają znacznie dłuższą przerwę. Wówczas przekąska lub drugie śniadanie jest niezbędne dla uzupełnienia energii do dalszego działania. Nie powinno to być jednak nic obciążającego żeby nie zaburzyć rytmu organizmu. Dozwolone są przede wszystkim rzeczy pełnowartościowe np. lekkie dania z płatków owsianych, warzywa, chrupkie pieczywo z warzywami albo odtłuszczonym serem.

Jak jeść w ciąży?

Ciąża to specyficzny czas dla kobiety. Musi wówczas uważać na wiele rzeczy oraz zainteresować się bardziej tym co je. To co będzie spożywać matka w naturalny sposób będzie również pokarmem dziecka. Warto więc zadbać aby dieta w ciągu tych dziewięciu miesięcy była zrównoważona i bogata w składniki odżywcze. Oznacza to, że należy jeść po trochu wszystkiego co ma składniki potrzebne matce i dziecku, nie wolno się odchudzać, ale też należy odrzucić hasło, że w ciąży je się podwójnie. Nie jest to bowiem prawda.

W ciąży należy jeść trochę więcej niż przed nią, np. trzy kanapki na śniadanie, zamiast dwóch. Nie tylko będzie to wystarczające, ale sprawi że i dziecko nie będzie za duże, i matka nie będzie zmagała się po porodzie ze zbędnymi kilogramami.

Nie powinno się odrzucać makaronów ani chleba. Jedno i drugie zawiera dużo błonnika, który poprawia pracę jelit. Najlepiej włączyć do diety także płatki owsiane, które zapobiegają zaparciom. Podobne działanie mają warzywa, które można jeść bez żadnych ograniczeń.

Z owocami, chociaż zdrowymi, sytuacja jest bardziej skomplikowana. Trzeba je nieco ograniczać i lepiej unikać owoców egzotycznych. W czasie ciąży hormony działają inaczej niż dotychczas i łatwo o uczulenie zarówno matki, jak i dziecka.

reklama

KOBIETA

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl